Sangesuga@Kirjasto 10

Järjestä tapahtuma Kirjasto 10:ssä!

Klikkaa ylläolevaa kuvaa nähdäksesi muut kuvat!

Kirjasto 10:ssä voi järjestää näyttelyitä ja erilaisia tapahtumia puhetilaisuuksista musiikkikonsertteihin. Tarjoamme kaikille asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme avoimen, maksuttoman ja mutkattoman tapahtumatilan keskellä kaupunkia, Pääpostitalossa. Tila, esitystekniikka ja tarvitsemasi henkilökohtainen opastus ovat maksuttomia. Tapahtuma- tai näyttelynjärjestäjä, tutustu alla oleviin ohjeisiin.

Sisältö:

1. Tapahtumatila
2. Näyttelyseinä
3. Tekniikka ja laitteet
4. Näyttelyn tai tapahtuman sopiminen
5. Tiedotus ja markkinointi
6. Tarjoilu kirjastossa
7. Turvallisuus
8. Siivous
9. Vahingonkorvausvastuu
10. Sijainti ja liikenneyhteydet
11. Tärkeitä yhteystietoja

1.Tapahtumatila

Kirjaston tila on yhteensä 800 m². Esiintymisalue/Stage sijaitsee kirjaston perällä ja on kooltaan noin 16 m². Tila on avoin ja muokattavissa tilaisuuden luonteen mukaan. Stagen eteen saa istumapaikkoja n. 50 hengelle.  Istumapaikkojen lisäksi tilaa on myös seisovalle yleisölle  tilaisuudesta riippuen n. 20-40 hengelle. Stagella on käytettävissä myös flyygeli ja Vinyylibaari, jossa voi järjestää esim. DJ-iltoja.
(ks. tekniikka ja laitteet)

Tapahtumanjärjestäjät voivat tarvittaessa varata kokous- ja ryhmätyötilan tapahtuman esivalmisteluihin. Tilaan mahtuu mukavasti noin 12 henkilöä. Tilassa on yksi kiinteä tietokone, dataprojektori, useita sähköpistokkeita kannettaville tietokoneille sekä langaton verkko. Varaus puhelimitse (09 310 85000) tai varaamosta.

2. Näyttelyseinä

Näyttelyesineiden esittelyyn on käytössä myös kaksi liikuteltavaa lasivitriiniä. Vitriinien mitat ovat korkeus 180 cm, leveys 100 cm, syvyys 40 cm. Vitriineissä on kolme hyllytasoa, joiden hyllyväli on 40,5 cm. Lisäksi käytössä on kaksi kaksipuolista esittelysermiä. Sermien mitat ovat korkeus 127cm ja leveys 76,5 cm.

Kirjastolla on käytössä tekniikkaa puhe-, musiikki- ja kuvaesityksiä varten. Tila ja tekniikka soveltuvat parhaiten akustisiin ja äänenvoimakkuudeltaan kohtuullisiin konsertteihin.

Ilmoitathan tekniikkatarpeestasi kirjastolle hyvissä ajoin.

Mikseri:

• Soundcraft FX 16

 tai puhetilaisuuksissa

• Yamaha MW 10 C + Shure SCM810

Prosessointi:

• Lexicon MPX550  Reverb Effects Processor

• DPR-404 Quad Compressor/De-Esser

• BSS FCS 966 Opal

Kaiuttimet:

• 2 kpl JBL Pro EON 15 A

• 2 kpl JBL JRX 118 Sub

Monitorit:

• 2 kpl FBT Jolly 8b A

Mikrofonit:

• 4 kpl AKG D 5

• 1 kpl Shure PG 81

• 1 kpl Shure SM 58

• 1 kpl Shure SM 57

• 1 kpl Beyerdynamic m400

Backline (käytöstä sovittava erikseen):

•  1 kpl Fender Twin 85 w putkikombo

•  Yamaha Clavinova Digipiano

•  Yamaha Flyygeli

Valotekniikka:

• 1 kpl EuroLite Scene Setter 24-48

• 4 kpl EuroLite Led PAR-64

• 6 kpl EuroLite Led PAR-56

Esitystekniikka:

• Sharp kiinteä videotykki

• Liikuteltava 65" - näyttö.

• Kannettava tietokone

• Kiinteä valkokangas

• 2 kpl CD-soitin Tascam

• Rane DJ mikseri

• 2 kpl levysoitin Technics SL-1210 Mk2

4. Näyttelyn tai tapahtuman sopiminen


Tapahtumia voi järjestää pääosin kirjaston aukioloaikoina. Kaikki tapahtumat ja näyttelyt sovitaan kirjaston henkilökunnan kanssa. Ensimmäinen yhteydenotto sähköpostitse osoitteeseen kirjasto10@hel.fi.

Viestiin on hyvä laittaa mm. seuraavat asiat:

• Tapahtuman/näyttelyn toivottu ajankohta (päivä, kellonaika ja arvioitu kesto) Näyttelyajanjaksot ovat pääsääntöisesti kaksi vikkoa.
• Tapahtuman/näyttelyn kuvailu (esim. akustinen konsertti, valokuvanäyttely)
• Esitystekniikkatoiveet (ks.Tekniikka ja laitteet)
• Tiedottamiseen liittyvät asiat (ks. Tiedotus ja markkinointi)
• Mahdolliseen tarjoiluun liittyvät asiat (ks. Tarjoilu kirjastossa)

5. Tiedotus ja markkinointi

Kirjasto tiedottaa tapahtumistaan Kirjasto 10:n Helmet-verkkosivulla, Facebookissa sekä Helsingin sanomien Minne Nyt -palvelussa. (Helsingin sanomat päättää, julkaistaanko ilmoitusta palvelussa.) Tapahtumista ja näyttelyistä tiedotetaan myös julisteilla kirjaston aulassa.

Tapahtumatiedot tulee toimittaa kirjastolle viimeistään kaksi viikkoa ennen tapahtumaa!
Lähetä meille kaksi esittelytekstiä:

• Lyhyehkö esittelyteksti tapahtuman tai näyttelyn sisällöstä julkaistavaksi kirjaston Helmet.fi -sivulla.
• Enintään 250-merkkinen tiivistelmä esittelytekstistä julkaistavaksi Helsingin Sanomien Minne Nyt -palvelussa.
• Ainakin yksi kuva näyttelyaineistosta, esiintyjästä, yhdistyksen logo yms., jonka resoluutio on vähintään 200, mielellään vaakakuva jpg-muodossa.
• Linkkejä mahdollisille verkko-, tai facebook-sivuillesi yms.

Kirjasto auttaa tarvittaessa tapahtuman tai näyttelyn tiedottamiseen liittyvissä asioissa.

6.Tarjoilu kirjastossa 

Järjestäjä vastaa mahdollisesta tarjoilusta, takahuonetarjoilusta ja niiden kustannuksista.

Kirjastolla on lainattavissa termospulloja kahville ja teelle. Henkilökunnan kahvin- ja teenkeitin, jääkaappi sekä mikroaaltouuni ovat käytettävissä. Tarjoilu- ym. astiat pitää järjestäjän tuoda itse.

Kirjaston tiloissa ei saa tarjota alkoholia. Kaikista tarjoiluun liittyvistä asioista on hyvä sopia kirjaston kanssa etukäteen.

7.Turvallisuus 

Kirjaston tilaisuuksissa ei yleensä käytetä järjestyksenvalvojia. Turvallisuusasioista on hyvä neuvotella kirjaston kanssa, jos tilaisuuden luonne sitä vaatii. Helsingin kaupunki ei vastaa kadonneista vaatteista tai muista tavaroista. Kirjaston tiloissa ei saa tehdä omia sähkökytkentöjä.

8.Siivous 

Tapahtumanjärjestäjä on vastuussa omien jälkien siivoamisesta tapahtuman jälkeen. Esimerkiksi kalusteet tulee laittaa takaisin paikoilleen.

9.Vahingonkorvausvastuu 

Vahingonkorvauslain mukaan vahingon aiheuttaja vastaa aiheuttamastaan vahingosta kirjaston tiloissa. Kirjasto ei vastaa näyttelyaineistosta.

10.Sijainti ja liikenneyhteydet 

Pääpostitalo, 2 krs, Elielinaukio 2 G, 00100 Helsinki
http://www.helmet.fi/Kirjasto10 (Kartta, kulkuyhteydet, aukioloajat)

11.Tärkeitä yhteystietoja 

Postiosoite: Kirjasto 10, PL 4200, 00099 Helsingin kaupunki
sähköposti: kirjasto10@hel.fi
palveluesimies Tia Jokinen+358 50 541 3212
palvelupäällikkö Lotta Muurinen +358 
40 170 9175
osastonjohtaja Kari Lämsä +358 50 304 6069