Kallion SoMe
Helsingin Sanomien Nyt-liite julkaisi tammikuussa 2014 leikkimielisen listan seikoista, joiden perusteella tietää asuvansa Kalliossa. Listan kolmantena kohtana oli ”Kirjastosi seuraa sinua Twitterissä”. Kallion kirjasto onkin tunnettu aktiivisesta ja ennakkoluulottomasta sosiaalisen median käytöstään ja ihmisläheisestä kaupunginosan asukkaiden palvelustaan myös verkossa.
Sosiaalinen media on parhaimmillaan toimivaa kommunikaatiota kirjaston ja asiakkaiden välillä, ja se täydentää kotisivujen ja tiedotteiden yksisuuntaista viestintää. Kirjastojen sosiaalisen median käyttö tarjoaa asiakkaille nopean ja avoimen väylän kertoa kirjastoille toiveitaan, antaa palautetta, kysyä askarruttavia asioita ja osallistua kirjaston kehittämiseen. Sosiaalisessa mediassa käydyt keskustelut hyödyttävät lisäksi myös niitä asiakkaita, jotka eivät itse halua tai ehdi aktiivisesti osallistua mielipiteidenvaihtoon ja kysymysten esittämiseen.
Kaikki HelMet-kirjastot ovat Facebookissa. Muita kirjastojen suosimia sosiaalisia medioita ovat Instagram ja Twitter.
*** Käytössä:
Facebook (sivu)
http://www.facebook.com/kirjastokallio
Facebook (ryhmä)
http://www.facebook.com/groups/kallionkirjasto
Twitter
http://twitter.com/KallionKirjasto
Instagram
http://instagram.com/kallionkirjasto
Youtube
http://www.youtube.com/KallionKirjasto
*** Testauksessa / testattu:
Blogi
https://kallionkirjasto.wordpress.com
Snapchat
https://www.snapchat.com/add/kallionkirjasto
Flickr
http://www.flickr.com/photos/kallionkirjasto
Google+
http://plus.google.com/+KallionkirjastoHelsinki
Pinterest
http://www.pinterest.com/kallionkirjasto
Foursquare
http://4sq.com/dp87RF
Yelp
http://fi.yelp.fi/biz/kallion-kirjasto-helsinki
Suomi24
http://www.suomi24.fi/profiili/kallion_kirjasto
Ask.fm
http://ask.fm/kallionkirjasto