oodimaijansali

Maijansali

Ensimmäisessä kerroksessa sijaitseva 240 m2 Maijansali soveltuu erinomaisesti erilaisiin tapahtumiin, luentoihin ja konferensseihin. Tila on esteetön. Varaamalla Maijansalin käyttöösi sitoudut noudattamaan tilan käyttösääntöjä

Tietoa Maijansalista

Kuinka paljon tilaan mahtuu ihmisiä?
Mitä kalusteita tilaan voi saada?
Mitä tekniikkaa tilassa on?
Miten tilassa toimii streamaus?
Mitä tekniikkapalveluita tilavaraukseen kuuluu ja mitä ei kuulu?
Paljonko tilan käyttö maksaa?
Miten voin varata tilan käyttööni?
Voiko Maijansaliin tilata catering-palveluita?
Turvallisuus- ja naulakkopalvelut

Kuinka paljon tilaan mahtuu ihmisiä?

Katsomoon 139–180 ihmistä tai pöytäryhmiin 60–100 ihmistä.

Maijansalissa on kokoontaittuva, nouseva katsomo jossa on 139 istumapaikkaa. Katsomon eteen voidaan sopimuksesta toimittaa irtotuoleja, joilla saa 41 lisäpaikkaa, jolloin paikkoja tulee yhteensä 180.

Tilan voi kalustaa myös erityyppisiksi pöytäryhmiksi. Silloin nouseva katsomo suljetaan ja tilaan toimitetaan irtopöytiä ja -tuoleja. Pöydän ääreen paikkoja, joista on näkyvyys valkokankaalle, on mahdollista saada 60. Jos valkokangasta tai lavaa ei tarvita, voi pöytäpaikan saada 100 hengelle.

Tilassa saa olla enintään 180 ihmistä. Turvallisuussyistä katsomon portailla ei saa istua. Tapahtumanjärjestäjä on vastuussa siitä, että osallistujamäärää ei ylitetä.

Mitä kalusteita tilaan voi saada?

Kaikista kalustejärjestelyistä on sovittava kaksi viikkoa ennen tilaisuutta sähköpostitse: oodi.tilat@hel.fi Tätä myöhemmin tehtyjä muutostoiveita emme toteuta. Mahdollisia lisäkalusteita, joita tilaan voidaan sopimuksesta toimittaa:

  • mustia sermejä, joiden kiinnityspinta-alan korkeus on 150 cm ja leveys 70 cm ja joihin voi kiinnittää nuppineuloilla molemmille puolille (1–12 kpl)
  • matalia pyöreitä pöytiä (korkeus 52 cm), esim. paneelin puhujia varten (1–10 kpl)
  • korkeampi pöytä puhujalle (60 x 60 cm, korkeus 90 cm) (1–2 kpl)
  • naulakoita (1–8 kpl, 16 koukkua / naulakko)
  • isompia pöytiä (80 x 160 cm, korkeus 74 cm) (1–14 kpl)
  • puoliympyrän muotoisia pöytiä (80 x 160 cm, korkeus 74 cm) (1–14 kpl)
  • irtotuoleja (1–100 kpl)

Mitä tekniikkaa tilassa on?

Kaikki tapahtumaa varten tehtävät etukäteisjärjestelyt on tapahduttava varatun ajan puitteissa. Kaikista esitysteknisistä tarpeista on sovittava kaksi viikkoa ennen tilaisuutta sähköpostitse: oodi.tilat@hel.fi

Puhe: Tilassa on 4 vastaanotinta langattomille mikrofoneille sekä mikrofonitelineet. Voit varata käyttöösi enintään 4 kpl käsimikrofoneja TAI 2 kpl headset-mikrofoneja ja 2 kpl käsimikrofoneja.

Kuva: Tilassa on valkokangas ja videoprojektori, johon voit liittää oman laitteesi. Käytämme HDMI- ja DP-kaapeleita, jotka löytyvät tilasta sovittaessa ja ovat käytettävissä. Varauduthan tarvittaessa tuomaan omat liittimet, jotka ovat yhteensopivia laitteistomme kanssa.

Ääni: Liittäessäsi oman laitteesi HDMI-johtoon saat toistettua laitteeltasi tulevan äänen tilan äänentoiston kautta. Tilassa on myös mahdollisuus yhdistää ääntä 3,5mm stereo-kuulokeliittimen (mini-plug) kautta. Käytössä on myös DI-boksi ja lavarasia (6,3mm plug tai XLR-liittimillä). Mikäli tarvitset enemmän ääniraitoja, varauduthan tuomaan omat liittimet ja kaapelit.

Tarkempia teknisiä tietoja

  • PA, mikseri: Soundcraft Vi2000
  • Pääkaiutin & Sub: JBL VT4886 & VT4883
  • Projektori: Panasonic PT-RZ970
  • Striimausta varten tilassa on saatavilla kiinteä verkko, jonka nopeus on keskimäärin 800 Mbps.
  • Esitysvalojärjestelmä käsittää perusvalaisimia, muutaman fresnellin ja profiilin.
  • Projisoinnin kuvasuhe 16:10 (WUXGA)
  • Projisoinnin pinta-ala 5 x 2,5 m

Miten tilassa toimii striimaus?

Striimausta varten tilassa on saatavilla kiinteä verkko, jonka nopeus on keskimäärin 800 Mbps. Tilan summaäänen saa lavarasiasta xlr-liittimillä. Muistathan tuoda tarvitsemasi liittimet ja johdot.

Muistathan tilaa varatessasi, että striimauksen asentamisen on tapahduttava varatun ajan puitteissa.

Mitä tekniikkapalveluita tilavaraukseen kuuluu ja mitä ei kuulu?

Nämä kuuluvat tilavaraukseen

  • Kaksi viikkoa etukäteen sovitut tekniikat toimitetaan tilaan käyttövalmiina.
  • Tilavarauksen alussa Oodin tekninen henkilö neuvoo ja opastaa tilan audiovisuaalisen tekniikan käytössä (äänitekniikka, valot, projektori).

Nämä eivät kuulu tilavaraukseen

  • Tapahtuman aikainen äänen miksaus. Suosittelemme tarvittaessa oman miksaajan mukaan ottamista.
  • Tapahtuman aikainen valojen säätäminen.

Paljonko tilan käyttö maksaa?

Tarkat hintatiedot täällä.

Tilassa on kaksi hintakategoriaa: normaali hinta ja alennettu hinta. Kirjasto määrittää hinnan aina tapahtumakohtaisesti. Jos olet toteuttamassa Oodin kanssa yhteistyössä kirjaston asiakkaille suunnatun avoimen yleisötilaisuuden, sinulla saattaa olla mahdollisuus alennettuun hintaan tai tilan maksuttomaan käyttöön. Annathan tätä varten lisätietoja tilaisuudestasi varauksen yhteydessä. Tilavuokra laskutetaan tapahtuman jälkeen. 

Miten voin varata tilan käyttööni?

Voit tehdä alustavan varauksen tilaan Varaamossa. Varauksen voi tehdä aikaisintaan kahden viikon päähän. Pyrimme käsittelemään varaukset 10 arkipäivän kuluessa. Saat sähköpostiisi tiedon, kun varauksesi on hyväksytty.

Tarvittaessa voit peruuttaa varauksen maksutta kolme viikkoa ennen varattua aikaa. Ilmoita siitä meille osoitteeseen oodi.tilat@hel.fi. Peruuttamatta jäänyt tai liian myöhään peruttu varaus laskutetaan.

Mahdolliset varaajan etukäteisjärjestelyt tai muut tapahtumaan liittyvät toimenpiteet tulee ottaa huomioon varausta tehtäessä ja ne on sisällytettävä Varaamosta varatun ajan puitteisiin. Varauksen alussa ja lopussa automaattisesti näkyvä puolen tunnin siirtymäaika on pääsääntöisesti varattu kirjaston omia tilaan liittyviä järjestelyitä varten. Puolen tunnin siirtymäajoista ei laskuteta varaajaa.

Voiko Maijansaliin tilata catering-palveluita?

Kyllä, voit tilata catering-palveluita Oodin ravintolasta: https://www.fazerfoodco.fi/oodi. Riippuen valitusta kalustejärjestelystä Maijansalissa voi järjestää cateringin 20–150 hengelle. Joissain tapauksissa catering voi olla mahdollista järjestää myös Maijansalin ulkopuolella. 

Turvallisuus- ja naulakkopalvelut

Tapahtumajärjestäjä vastaa järjestämänsä tapahtuman turvallisuudesta. Turvallisuuteen liittyvissä asioissa ja kysymyksissä tulee olla tarvittaessa etukäteen yhteydessä kirjastoon (oodi.tilat@hel.fi). Oodissa on vartijoita koko aukioloajan ajan, mutta heitä ei voi käyttää yksittäisten tapahtumien järjestyksenvalvojina. Mahdollisista tapahtumaan liittyvistä turvallisuuspoikkeamista tulee ilmoittaa aina Oodin vartijoille. Mikäli tapahtumassa tarvitaan erillisiä järjestyksenvalvontapalveluita, tulee siitä tiedottaa etukäteen (oodi.tilat@hel.fi). Järjestyksenvalvontapalvelut tulee tilata Palmialta.

Oodi ei tarjoa tilaan naulakkopalveluita, vaan ne on tilattava ulkopuoliselta toimijalta. Niiden tilaamisesta ja naulakon sijainnista on ensin sovittava Oodin kanssa (oodi.tilat@hel.fi).

Etkö löytänyt vastausta? Katso usein kysytyt kysymyksenne